UniCredit е спряла да рекламира във Facebook
Проблемът на италианската банка е, че социалната мрежа „не действа етично“
~ 1 мин.
Италианската банкова група UniCredit обяви, че е спряла да използва социалната мрежа Facebook за рекламни и маркетингови кампании и няма да поднови тази дейност, докато американският гигант не подобри етичните си стандарти. Това обяви в разговор с анализатори главният изпълнителен директор Жан Пиер Мюстие, цитиран от Reuters.
„Facebook не действа етично... Няма да ги използваме, докато не проявят подходящо етично поведение“, обясни той в конферентен разговор.
Запитан дали решението е свързано със скандала за злоупотреба с лични данни от фирмата Cambridge Analytica, Мюстие отвърна с „да“. Според него компанията е дала гаранции, че няма да използва личните данни на потребителите, но в крайна сметка се е оказало, че това не е така.
По скандала Cambridge Analytica има разследвания в САЩ и Великобритания, а и Facebook потвърди, че става дума за неправомерно използване личните данни на близо 90 млн. профила на потребители.
Според UniCredit решението да се прекрати използването на Facebook за бизнес е било взето в края на март.