Успех по време на криза: Няколко съвета как да го постигнете
Ако сте от хората, които са преобразували бизнеса си заради кризата и все още се чудите дали ще успее новия ви бизнес модел, особено по време на извънредните условия, в които цял свят се намира – FOX Business изготви списък с 5 съвета, които всеки предприемач може да последва, за да повиши шансовете за успех на своя бизнес.
1. Започнете да контактувате с клиенти се в повече канали
Нормално е комуникацията между вас и вашите клиенти обикновено да се случва по имейл. В условията на „хоум офис“ обаче е добра идея тази комуникация да се извършва и чрез други мрежи като Twitter, Instagram, Facebook и LinkedIn.
Освен това не трябва да забравяте да персонализирате съобщенията си, защото дори и в моментите на криза, вашите клиенти не трябва да останат разочаровани.
2. Следете тенденциите на пазара
В момента повечето хора са принудени да стоят по домовете си. Не трябва да забравяте, че и вашите конкуренти попадат в тази категория. Това означава, че в момента те най-вероятно не инвестират в актуализация на своя продукт. Което пък е добре за вас, защото имате възможност да проучите пазара и как се променят навиците на потребителите, за да разработите продукт, който да отговаря на търсенето.
3. Изградете по-добра връзка с клиентите и доставчиците си
Въпреки че в момента не може да изпиете чаша топло кафе с клиенти или доставчиците си и да поговорите лично с тях, не трябва да забравяте да поддържате добри отношения. Когато става въпрос за това да избират с кого да работят, хората обикновено разчитат на познати лица и хора, на които имат доверие. Ето защо ако ви се налага да водите преговори, то е добра идея да го правите под формата на видеоразговор, за да изградите по-добра връзка с човека, а не по имейл например.
4. Възползвайте се от ниските разходи за реклама
По време на подобни икономически кризи повечето от големите бизнеси намаляват рекламите си. Според Ad Age през 2009 г., последната година на Голямата рецесия, разходите за реклами в САЩ са паднали с 12%. Икономическата криза не намалява необходимостта от реклама на бизнеса, но нейните цени се стопяват. Предвид търсенето и предлагането в момента е добра идея да заложите на реклама, съветват още от FOX.