Устойчива козметика: как се подготвяме за по-зелено бъдеще?
- Съдържание от makeup.bg
Преди години може би не сме подхождали с особено доверие към козметичните продукти. Те често не правеха това, което обещаваха, съставките бяха слаби, опаковките непривлекателни и сякаш беше трудно да се намери козметика, която да не създава куп други проблеми, вместо да подобри състоянието на нашите.
За щастие козметичната индустрията претърпява куп промени и подобрения, от които да се възползваме. Оказва се обаче, че всички продукти, които феновете на красотата обичат, са пряко свързани с климатичната криза. Индустрията за 532 млрд. долара, която подкрепяме непрестанно, е явно свързана с други индустрии, които замърсяват земята.
Бюти производството допринася със 120 млрд. опаковки годишно, според някои оценки, а корабоплаването, което е неразделна част от процеса, допринася с повече от 1 млрд. тона въглероден диоксид годишно. И това се отнася само за световния търговски флот, без да се отчитат всички товарни или въздушни превози.
Все повече марки намират начини и опитват да намалят въздействието, което оставят върху света, произвеждайки продукти. Движението за „чиста“ козметика беше на стойност 11 млрд. долара през 2016 г. и вероятно ще струва два пъти повече до 2025 г.
Какво означава устойчива козметика?
Съществуват много различни стандарти какво представлява и как изглежда устойчивата козметика, както и стотици екомаркировки по целия свят. Разглеждайки асортимента в https://makeup.bg, сами ще установите това. Устойчивите марки често се стремят към 4 екоетикета: рециклируеми, без жестокост към животни, сертифицирани за добри бизнес практики и органични съставки. Трябва да знаем обаче, че много екомаркировки обхващат само определени продукти, а не цялото производство на компанията.
Натурални продукти, органични и „чиста“ козметика са напълно различни неща.
Няма официално определение на Агенция за контрол на храните и лекарствата (FDA) за органична козметика, а така наречените „естествени“ продукти не са непременно добри за кожата; някои популярни естествени съставки могат да предизвикат също отрицателна реакция при определени типове кожа. С други думи, компаниите са натоварени със законовата отговорност да гарантират, че продуктите им са безопасни за употреба, което обяснява факта защо някои потребители са скептични към дадени твърдения върху опаковката.
Проблеми, свързани с опаковките
Имаме много път да извървим в обучението си и създаването на навик какво да правим с продуктите, които вече притежаваме, за да бъдем по-отговорни потребители. Рециклирането е достатъчно сложно, затова някои марки започнаха да пускат ръководство как да се справим с него. Ако сте изхвърлили за рециклиране опаковката заедно с половината съдържание на продукта, не получавате никакви точки, защото това замърсява рециклирането. Специалисти в областта съветват да се обмисли употребата на еднократни козметични продукти, като мокри кърпички и памучни маски, защото те създават много ненужни отпадъци.
За съжаление всички разходи по сертифициране, маркировки и спазването на етични норми на труд означава, че тези продукти са склонни да бъдат пуснати на пазара с по-висока цена, което прави избора на козметика по-скоро класов проблем, отколкото въпрос на личен избор, поне засега.