Viber преосмисля колцентровете с новата си функция „Бизнес обаждания“
Всички разговори с компании ще бъдат безплатни за клиентите, независимо от географското им местоположение
Приложението за чат и разговори Viber стартира функцията „Бизнес обаждания“ – инструмент, който ще служи като колцентър в самата платформа. Всички бизнес разговори ще бъдат безплатни за клиентите, независимо от местоположението им. Инструментът стартира от днес глобално, включително и за България.
Идеята на „Бизнес обаждания“ е да подобри комуникацията между брандовете и техните клиенти. Чрез новата функция човек може да се свърже с дадена фирма или организация, за да получи повече информация за услугите ѝ, да проследи пратка, да получи съдействие за използване на вече закупени продукти и пр. Добавената стойност е, че тази комуникация се извършва директно във Viber, без да е нужно приложението да бъде напускано.
За клиентите обажданията до фирмите са напълно безплатни, дори те да са в друга държава. Освен това те могат да стартират обаждане до бизнес директно от чат – например да се свържат с куриер, за да пренасочат доставка след получаване на известие.
Цената се поема от бизнеса, за който обаче така се отварят нови възможности за по-лесен и широк достъп до потребители на глобалния пазар. Също и допълнителни възможности за продажби на продукти по време на разговори, както и подобряване по този начина на репутацията на бранда.
Rakuten Viber е предвидил различни пакети от услуги, в зависимост от нуждите на дадения бизнес. Рано регистрираните компании имат възможност да създадат публични бизнес профили с вграден бутон „Бизнес обаждания“ или да добавят опцията към съществуващите им профили в приложението, което позволява на клиентите лесно да откриват и да се обаждат на дадената компания.
Брандовете могат да включат линк за обаждане във Viber на своите уебсайтове, което още повече да улесни клиентите да се свързват с тях.
Rakuten Viber започна да предлага бизнес съобщения преди 9 години, променяйки начина, по който бизнесът се свързва с клиентите си. Оттогава развива своята екосистема от функции. Преди седмица, например, компанията стартира в България функцията „Разпознаване на обаждането“, която идентифицира спам – тя показва предупредително съобщение по време на обаждане от непознат номер, маркирано като „безопасно“ или „потенциален спам“.
Точно преди година пък даде възможност на фирмите да си направят бизнес профил в приложението или своеобразен минисайт в рамките на платформата. Всичко това е част от стратегията на Viber да се превърне в суперприложение.
Да сме суперприложение означава да предоставяме на нашите потребители голям набор от услуги с добавена стойност, отговарящи на ежедневните им нужди, и същевременно да предлагаме на брандовете повече възможности да се свързват със своите клиенти. Това нововъведение (б.а. – новата функция „Бизнес обаждания“) бележи следващата стъпка от нашето глобално позициониране като суперприложение“, коментира Кристина Констандаке, главен директор по приходите в Rakuten Viber.