Българите предпочитат да купуват дистанционно стоки на изплащане
„БНП Париба Лични Финанси“ вече предоставя стоков кредит за 20 минути, без да се налага среща с кредитополучателя
~ 2 мин.
За пръв път българските клиенти имат възможност да купят дистанционно стока на изплащане само за 20 минути. Преди за това бяха нужни 2-3 дни, докато куриерските фирми в страната транспортираха договора за отпускане на пари между банката и получателя. Иновацията е въведена от „БНП Париба Лични Финанси“ на българския пазар още от лятото на 2018 г., но компанията обяви тази услуга чак вчера, тъй като е било нужно време за проверка доколко клиентите приемат нововъведението и какви „бъгове“ крие то.
„Бяхме изключително изненадани да разберем, че българите всъщност предпочитат този дистанционен, безхартиен метод за подписване на договор за кредитиране на покупка, отколкото личния контакт и получаването на разпечатан договор“, коментира Нели Недялкова, зам.-управител на „БНП Париба Лични Финанси“ за България. По нейните наблюдения българските клиенти на френската финансова институция най-много от всички други народи, с които работи дружеството, използват банкови услуги през смартфона си. Именно затова сравнително бързо е нараснала и потребителската маса на нововъведението, позволяващо подписването на договор за потребителско кредитиране от разстояние, за минути.
Новата технология, която е собствена разработка на „БНП Париба“, ще има положително отражение върху околната среда. Според прогнозите на компанията с отпадането на необходимостта от подписване на хартиен договор през първата година ще бъдат спестени над 520 хил. листа или над 3.5 тона хартия. Това се равнява на повече от 60 спасени от изсичане дървета, които пречистват 1.5 тона въглероден диоксид годишно.
За дистанционното „подписване“ на договор за кредитиране потребителят трябва да разполага единствено с имейл-адрес и с мобилен телефон, на който да получава SMS-и за потвърждение. Въпреки че наглед това тези данни за удостоверяване могат да изглеждат като недостатъчни, от БНП подчертават, че максималната сигурност е била един от приоритетите при разработването на новия процес за потребителско кредитиране.
Управителят на „БНП Париба Лични Финанси“ за България Жозе Салойо подчерта, че макар подписването на договора да се случва дистанционно, оценката на риска не е пренебрегната и за нея е възможно да се наложи кандидатът да се срещне с представител на компанията. Салойо обаче подчерта, че оценката на това дали даден потребител е надежден или не е напълно обективна, тъй като е поверена на специален алгоритъм, взимащ предвид всички налични факти за кандидата.
Той отбеляза, че дигитализацията ще става все по-голям приоритет на БНП, която за България вече предлага онлайн чат на сайта си, комуникация през Facebook и Viber, както и безплатни обаждания отново през основния сайт. Предстои създаването на чат-ботове, които могат да отговарят на основните въпроси на потребителите.
„Бяхме изключително изненадани да разберем, че българите всъщност предпочитат този дистанционен, безхартиен метод за подписване на договор за кредитиране на покупка, отколкото личния контакт и получаването на разпечатан договор“, коментира Нели Недялкова, зам.-управител на „БНП Париба Лични Финанси“ за България. По нейните наблюдения българските клиенти на френската финансова институция най-много от всички други народи, с които работи дружеството, използват банкови услуги през смартфона си. Именно затова сравнително бързо е нараснала и потребителската маса на нововъведението, позволяващо подписването на договор за потребителско кредитиране от разстояние, за минути.
Новата технология, която е собствена разработка на „БНП Париба“, ще има положително отражение върху околната среда. Според прогнозите на компанията с отпадането на необходимостта от подписване на хартиен договор през първата година ще бъдат спестени над 520 хил. листа или над 3.5 тона хартия. Това се равнява на повече от 60 спасени от изсичане дървета, които пречистват 1.5 тона въглероден диоксид годишно.
За дистанционното „подписване“ на договор за кредитиране потребителят трябва да разполага единствено с имейл-адрес и с мобилен телефон, на който да получава SMS-и за потвърждение. Въпреки че наглед това тези данни за удостоверяване могат да изглеждат като недостатъчни, от БНП подчертават, че максималната сигурност е била един от приоритетите при разработването на новия процес за потребителско кредитиране.
Управителят на „БНП Париба Лични Финанси“ за България Жозе Салойо подчерта, че макар подписването на договора да се случва дистанционно, оценката на риска не е пренебрегната и за нея е възможно да се наложи кандидатът да се срещне с представител на компанията. Салойо обаче подчерта, че оценката на това дали даден потребител е надежден или не е напълно обективна, тъй като е поверена на специален алгоритъм, взимащ предвид всички налични факти за кандидата.
Той отбеляза, че дигитализацията ще става все по-голям приоритет на БНП, която за България вече предлага онлайн чат на сайта си, комуникация през Facebook и Viber, както и безплатни обаждания отново през основния сайт. Предстои създаването на чат-ботове, които могат да отговарят на основните въпроси на потребителите.