Защо е добре да имаме туристическа застраховка при пътуване
Не струва много, а осигурява спокойствие
Застраховат ли се българите, когато пътуват в чужбина, струва ли си допълнителният разход и какво получаваме в замяна на застраховката за пътуване, разказват експертите в пътуванията със самолет eSky.
С наближаване на натоварения зимен сезон и зачестяващите закъснения на полетите, все повече хора намират решение в сключването на застраховка за своето пътуване. Нужно ли е обаче времето да е лошо, за да направим такава или тя трябва да е част от всяко наше пътуване? Експертите съветват – не тръгвайте без застраховка, не струва много, а осигурява спокойствие и може да ви спести огромни разходи.
При пътуване в чужбина могат да се откроят основно 2 типа застраховки – за анулация на пътуване и обикновена туристическа застраховка.
Застраховката за анулация на пътуването е по-рядко потребявана услуга, но е изключително полезна при възможна промяна в плановете. Както става ясно от името й, тя важи в случаите, когато поради основателни причини (най-често медицински), пътникът няма възможност да осъществи своето пътуване и му се наложи да го отмени. Тогава застрахователят следва да покрие всички разходи по закупени самолетни билети, хотелско настаняване и др. Този тип застраховка може да се закупи най-късно 72 часа след закупуването на самолетния билет. Цена й не е фиксирана, тъй като се определя от стойността на самолетния билет, и е подходяща за хора, които организират пътуванията си доста по-рано или чиито планове е възможно да се променят.
По-разпространена е стандартната туристическата застраховка, която може да обхваща широк спектър от покрития, сред които медицински разходи и асистанс, злополука, загуба на трудоспособност, търсене и спасяване в планина, изгубен, откраднат или повреден багаж, закъснение на полет и много други. Цената на застраховката може да варира в зависимост от своите покрития и таван на обезщетенията, но със сигурност не е висок разход, предвид множеството рискови ситуации, на които се излагаме по време на път.
За сравнение, при закъснение на полет повече от 4 часа, авиокомпанията би могла да обезщети пътник, завел оплакване, а застрахователната компания ще поеме разходите, направени по време на престоя на летището. Затова е добре всеки разходен документ, направен за храна или вода да се запази и представи пред застрахователите.
Експертите съветват, когато купуваме застраховка, да се запознаем добре с нейните условия, правила и изключения. Задължително е да носим застрахователната си полица по време на пътуването, защото тя съдържа важни детайли, както и спешен телефон за връзка, ако се наложи.