Защо компаниите инвестират в безпилотни автомобили?
До 2050 г. секторът ще се равнява на 7 трлн. долара
~ 2 мин.
Все повече автомобилни и технологични компании решават да инвестират в създаването на безпилотни превозни средства. Защо обаче толкова много играчи хвърлят милиарди долари в тази посока? Част от отговора на този въпрос е, че възвращаемостта от инвестициите в глобален мащаб ще възлиза на 7 трилиона долара, сочи ново проучване.
Изследването е на анализаторската компания Strategy Analytics и Intel, която пък е сред топ инвеститорите в системи за автономно придвижване, пише CNBC.
„Тази технология води до големи промени“, смята Кейти Уинтър, вице-президент и генерален мениджър на Automated Driving Group на Intel. Според нея внедряването на автономните машини в ежедневието на хората ще им спечели време, освобождавайки от шофирането. Това, от своя страна, ще увеличи производителността на труда и ще доведе до създаването на нови стоки и услуги за крайния потребител.
Проучването прогнозира, че глобалната „икономика на пътниците“ ще започне да нараства още след въвеждането на първите автономни машини на пазара, което се очаква да се случи в следващите 4-5 години.
Първоначално броят им няма да е голям и използването им ще е ограничено. От Intel очакват, че до 2035 г. „икономиката на пътниците“ ще се нарасне до 800 млрд. долара в световен мащаб. Изчисленията сочат, че до 2050 г. този сектор ще се равнява на 7 трилиона долара.
Все пак е рано да се каже кои компании ще печелят най-много от новосъздаващата се ниша в сферата на транспорта. Според Intel парите ще циркулират в три основни области:
1/ 3.7 трлн. долара от мобилността като услуга – към тази област се отнасят компании за споделени превози.
2/ 2.9 трлн. долара от бизнес и b2b услуги в сферата на мобилността – тук влизат компании за доставка на товари.
3/ 203 млрд. долара от услуги за пилотиране на автомобили – тук влизат предприятия, насочени към крайния потребител като ресторанти, здравни и развлекателни услуги.
Очаква се, че всички тези услуги първоначално ще се развият в градовете и крайградските зони с голямо население. Според анализаторите обаче използването на безпилотни машини ще достигне и селските райони.
„Вероятно има хора в селата, които имат толкова голяма нужда от автономни превозни средства, колкото и някой в града“, казва Роджър Ланктот, директор на отдела по автономна мобилност в Strategy Analytics.
Наред с финансовите ползи от развиването на сектора, Intel изчислява, че безпилотните автомобили ще спасят най-малко 585 000 живота между 2035 и 2050 г.
Изследването е на анализаторската компания Strategy Analytics и Intel, която пък е сред топ инвеститорите в системи за автономно придвижване, пише CNBC.
„Тази технология води до големи промени“, смята Кейти Уинтър, вице-президент и генерален мениджър на Automated Driving Group на Intel. Според нея внедряването на автономните машини в ежедневието на хората ще им спечели време, освобождавайки от шофирането. Това, от своя страна, ще увеличи производителността на труда и ще доведе до създаването на нови стоки и услуги за крайния потребител.
Проучването прогнозира, че глобалната „икономика на пътниците“ ще започне да нараства още след въвеждането на първите автономни машини на пазара, което се очаква да се случи в следващите 4-5 години.
Първоначално броят им няма да е голям и използването им ще е ограничено. От Intel очакват, че до 2035 г. „икономиката на пътниците“ ще се нарасне до 800 млрд. долара в световен мащаб. Изчисленията сочат, че до 2050 г. този сектор ще се равнява на 7 трилиона долара.
Все пак е рано да се каже кои компании ще печелят най-много от новосъздаващата се ниша в сферата на транспорта. Според Intel парите ще циркулират в три основни области:
1/ 3.7 трлн. долара от мобилността като услуга – към тази област се отнасят компании за споделени превози.
2/ 2.9 трлн. долара от бизнес и b2b услуги в сферата на мобилността – тук влизат компании за доставка на товари.
3/ 203 млрд. долара от услуги за пилотиране на автомобили – тук влизат предприятия, насочени към крайния потребител като ресторанти, здравни и развлекателни услуги.
Очаква се, че всички тези услуги първоначално ще се развият в градовете и крайградските зони с голямо население. Според анализаторите обаче използването на безпилотни машини ще достигне и селските райони.
„Вероятно има хора в селата, които имат толкова голяма нужда от автономни превозни средства, колкото и някой в града“, казва Роджър Ланктот, директор на отдела по автономна мобилност в Strategy Analytics.
Наред с финансовите ползи от развиването на сектора, Intel изчислява, че безпилотните автомобили ще спасят най-малко 585 000 живота между 2035 и 2050 г.