Facebook дава $1,6 млн. за лобизъм за половин година
Цифрата е двойно по-голяма, отколкото парите заделени от технологичният гигант Apple, който е похарчил за същата цел 470 хил. долара
Най-голямата в света социална мрежа Фейсбук е отделила за лобирането на своите интереси пред Конгреса на САЩ 960 хил. долара през второто и 650 хил. през първото тримесечие на тази година годината, свидетелстват документи представени на сайта на Палатата на представителите на Конгреса. Общо сумата възлиза на над 1,6 млн. долара за шест месеца.
Цифрата е двойно по-голяма, отколкото парите заделени от технологичният гигант Apple, който е похарчил за същата цел 470 хил. долара.
Сред въпросите по които от Фейсбук са заявявали своите интереси са били защитата на конфиденциалността на данните на своите потребители, и по точно на непълнолетните. Други теми са били информационната безопасност и защита на потребителите на мрежата от работодатели забраняващи достъп до акаунтите на своите работници.
„Присъствието ни и растежът в цял сват рефлектира върху желанието да обясним как функционира системата ни. Всички тези средства отиват за защита на над 900 милиона наши потребители, както и за високото ниво на иновации в компанията ни”, коментират от Apple.
Компанията показва сериозно увеличение на средствата, които заделя за защита на своите интереси, като за 2011г., тази сума се е равнявала на 1.35 млн. долара или 20% ръст.
Други фирми, които са изхарчили значителни средства за второто тримесечие на 2012 година за лобизъм са: Hewlett-Packard (2.12 млн. долара), Microsoft (2 млн. долара), Oracle (1.47 млн. долара) и IBM (1 милион долара).