Facebook позволила на приложения като Spotify и Netflix да четат частни съобщения
Те са можели дори да пишат и трият от името на абонатите
~ 2 мин.
Facebook е споделяла потребителски данни с големи компании като Spotify, Netflix, Microsoft, Yahoo и други, които категоризира като партньори. Социалната мрежа им е дала достъп до данни на своите потребители. Компанията на Марк Зукърбърг не е третирала тези компании според обичайния контрол за поверителност, твърди материал на The New York Times.
Изданието е прегледало повече от 200 страници документи, генерирани през 2017 г. от автоматизирания тракер за партньори на Facebook. Мрежата не е продавала тези данни, но е влязла в партньорства за споделяне на данни с над 150 компании.
"Споразуменията, най-старото от които датира от 2010 г., са активни и през 2017 г.", съобщава The Times. "Някои все още са в сила тази година", твърди вестникът.
Едно от основните разкрития в материала е, че някои партньори като Spotify, Netflix и Royal Bank of Canada са имали достъп до личните съобщения на потребителите - включително възможността да четат, съставят или изтриват съобщения.
В изявления до вестника Spotify и Netflix заявиха, че не са били наясно, че им е предоставен подобен достъп.
Netflix и Royal Bank of Canada са затворили съответните функции, които позволявали достъп до лични съобщения, казват от двете институции пред The Times.
Тези компании обаче не са единствените с широк достъп до потребителски данни. Amazon, търсачката на Microsoft Bing и Yahoo също са партньори за данни. Amazon, например, може да вижда имената на потребителите и информацията за контакт чрез техните приятели.
Партньорствата позволили на Facebook да расте, а на другите компании - да получат достъп до определени данни. И въпреки че политиката за защита на личните данни от 2010 г. насам разкрива споделени партньорства, кой с кого споделя и какво, не се очертава изрично.
Facebook твърди, че партньорите й спазват настройките за поверителност и че работата с тях е естествено продължение на дейността й. Компанията твърди, че не нарушава документ на Федералната търговска комисия от 2011 г., наречен Декрет за съгласие, според който не може да споделя данни без разрешение на потребителите.
Това е поредният скандал, свързан с компанията на Марк Зукърбърг относно защитата на данните на потребителите.
Изданието е прегледало повече от 200 страници документи, генерирани през 2017 г. от автоматизирания тракер за партньори на Facebook. Мрежата не е продавала тези данни, но е влязла в партньорства за споделяне на данни с над 150 компании.
"Споразуменията, най-старото от които датира от 2010 г., са активни и през 2017 г.", съобщава The Times. "Някои все още са в сила тази година", твърди вестникът.
Едно от основните разкрития в материала е, че някои партньори като Spotify, Netflix и Royal Bank of Canada са имали достъп до личните съобщения на потребителите - включително възможността да четат, съставят или изтриват съобщения.
В изявления до вестника Spotify и Netflix заявиха, че не са били наясно, че им е предоставен подобен достъп.
Netflix и Royal Bank of Canada са затворили съответните функции, които позволявали достъп до лични съобщения, казват от двете институции пред The Times.
Тези компании обаче не са единствените с широк достъп до потребителски данни. Amazon, търсачката на Microsoft Bing и Yahoo също са партньори за данни. Amazon, например, може да вижда имената на потребителите и информацията за контакт чрез техните приятели.
Партньорствата позволили на Facebook да расте, а на другите компании - да получат достъп до определени данни. И въпреки че политиката за защита на личните данни от 2010 г. насам разкрива споделени партньорства, кой с кого споделя и какво, не се очертава изрично.
Facebook твърди, че партньорите й спазват настройките за поверителност и че работата с тях е естествено продължение на дейността й. Компанията твърди, че не нарушава документ на Федералната търговска комисия от 2011 г., наречен Декрет за съгласие, според който не може да споделя данни без разрешение на потребителите.
Това е поредният скандал, свързан с компанията на Марк Зукърбърг относно защитата на данните на потребителите.
По-рано тази година беше разкрито, че данните на 87 милиона потребители са били достъпни за британската лобистка компания Cambridge Analytica, без съответното съгласие.
Миналата седмица бе съобщено, че бъг може да е дал достъп до милиони частни снимки на потребителите на Facebook на приложения на трети страни. Малко преди това стана ясно за друга хакерска атака, при която са засегнати милиони профили.