Facebook пуска нови инструменти за управление на данните
Промените идват след скандала с Cambridge Analytica
~ 2 мин.
Facebook представи нов пакет от мерки, които ще помогнат на потребителите да виждат по-лесно какви данни събира и споделя социалната мрежа за тях. Инструментът позволява и по-добър контрол върху данните, пише CNBC.
Стъпката идва, след като Facebook бе намесена в скандала около предполагаемото неправомерно използване от Cambridge Analytica на данните на десетки милиони потребители. Консултантската фирма бе обвинена, че е събрала информация за 50 млн. души, които са участвали в онлайн викторина през профилите си в социалната мрежа. След това информацията е използвана, за да насочва политически послания в полза на Доналд Тръмп по време на предизборната му кампания, както и на референдума за Brexit.
Макар Facebook да не е участвала пряко в престъпното деяние, казусът постави важни въпроси за сигурността на данните, които човек споделя в социалната мрежа. Сега компанията на Марк Зукърбърг се опитва да си върне доверието на потребителите, сред които се разпространи и кампания за изтриване на акаунтите #deletefacebook.
За да минимизира негативните реакции и за да повиши осведомеността на хората, Facebook побърза да преработи менюто за настройки на мобилните устройства и да улесни намирането им. Така например вече всички подсекции ще се намират на едно място.
Технологичният гигант добавя и меню за бързи команди за поверителност, чрез които потребителите могат да променят и повишават нивото на сигурност при влизане в профила си, да преглеждат и изтриват неща от историята на търсенето до заявките за приятелство, както и да управляват информацията за себе си и това кой я вижда.
Facebook въвежда и инструмента „Access Your Information“, позволявайки чрез него човек да преглежда коментарите и споделените си публикации, както и да ги трие при желание.
От компанията също уверяват, че ще улеснят изтеглянето на информацията за себе си в социалната мрежа като снимки и контакти и ще може те да бъдат добавяни в техни профили в други платформи. Това е свързано с едно от изискванията на новия Регламент за защита на лични данни (GDPR) в Европейския съюз, който влиза в сила от 25 май 2018 г., и който предвижда именно лесна преносимост на данни.
Компанията подчерта, че актуализациите са били подготвяни от известно време насам, но сега ще се въведат по-бързо от очакваното заради последните събития.
Стъпката идва, след като Facebook бе намесена в скандала около предполагаемото неправомерно използване от Cambridge Analytica на данните на десетки милиони потребители. Консултантската фирма бе обвинена, че е събрала информация за 50 млн. души, които са участвали в онлайн викторина през профилите си в социалната мрежа. След това информацията е използвана, за да насочва политически послания в полза на Доналд Тръмп по време на предизборната му кампания, както и на референдума за Brexit.
Макар Facebook да не е участвала пряко в престъпното деяние, казусът постави важни въпроси за сигурността на данните, които човек споделя в социалната мрежа. Сега компанията на Марк Зукърбърг се опитва да си върне доверието на потребителите, сред които се разпространи и кампания за изтриване на акаунтите #deletefacebook.
За да минимизира негативните реакции и за да повиши осведомеността на хората, Facebook побърза да преработи менюто за настройки на мобилните устройства и да улесни намирането им. Така например вече всички подсекции ще се намират на едно място.
Технологичният гигант добавя и меню за бързи команди за поверителност, чрез които потребителите могат да променят и повишават нивото на сигурност при влизане в профила си, да преглеждат и изтриват неща от историята на търсенето до заявките за приятелство, както и да управляват информацията за себе си и това кой я вижда.
Facebook въвежда и инструмента „Access Your Information“, позволявайки чрез него човек да преглежда коментарите и споделените си публикации, както и да ги трие при желание.
От компанията също уверяват, че ще улеснят изтеглянето на информацията за себе си в социалната мрежа като снимки и контакти и ще може те да бъдат добавяни в техни профили в други платформи. Това е свързано с едно от изискванията на новия Регламент за защита на лични данни (GDPR) в Европейския съюз, който влиза в сила от 25 май 2018 г., и който предвижда именно лесна преносимост на данни.
Компанията подчерта, че актуализациите са били подготвяни от известно време насам, но сега ще се въведат по-бързо от очакваното заради последните събития.