Facebook планира създаването на специална комисия за изборите
Новият орган ще взима отношение по въпроси като политическата реклама и нейната приложимост, както и в случаи на дезинформация
Американската компания Facebook, собственик на едноименната социална мрежа, се е обърнала към представители на научните среди и политолози във връзка с плана си да създаде консултативна комисия, която да дава съвети в периоди на избори по света, съобщи New York Times.
Новият орган ще взима отношение по въпроси като политическата реклама и нейната приложимост, както и в случаи на дезинформация по темата. Комисията ще бъде упълномощена да взима и решения по регулиране на дейността на социалната мрежа в период на избори в дадена държава.
Съобщение за създаването на структурата може да бъде направено тази есен, година преди междинните избори в САЩ през 2022 г., пише изданието.
Новината идва във време, когато социалните медии са изправени се оказаха във фокуса на политическото внимание. През последните години те се борят и много случаи на нарушенията на техните правила от страна на световни лидери и политици. Най-пресен и този с предишния американски президент Доналд Тръмп.
Ако бъде създадена, комисията няма да е първият външен орган, сформиран от Facebook в помощ на взимането на важни решения. През 2018 г. компанията излъчи съвет от бивши политици, научни работници и политолози, които да се произнасят относно правомощията на Facebook да отстранява съдържание от платформата си. През май именно този орган подкрепи решението на платформата да блокира профила на Тръмп, но изтъкна, че компанията е направила грешка като е обявила, че забраната ще действа за неопределен период от време.