Интелигентна пътна система на „Струма“ нямаше да предотврати катастрофата
30% от парите за поддръжка на пътищата на АПИ се дават за пътна безопасност
Дори и да имаше действаща интелигентна транспортна система на АМ „Струма“ в участъка на верижната катастрофа, тя нямаше как да предвиди мъглата. Това каза инж. Дончо Атанасов – член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ по Нова телевизия.
„Изпълнението по договора на строителството на автомагистрала „Струма“ от Кресна до Сандански е наследен. Има два договора – един от Благоевград до Крупник и един от Кресна до Благоевград. В този участък не е предвидено изграждане на център за интелигентни транспортни системи. Идеята е била да се изгради контролен център в Благоевград и нашата цел ще е да го въведем в бърза експлоатация, за да могат да се използват интелигентни системи и в този участък“, заяви инж. Атанасов.
Скоро завършва тръжната процедура за такъв тип система и за магистрала „Тракия“, добави експертът.
Той уточни, че при тежки аномалии, каквато е непрогледната мъгла, шофьорите трябва да разчитат преди всичко на своята преценка, а не на пътни знаци.
По думите му 30% от парите за поддръжка на пътищата, с които разполага Агенция "Пътна инфраструктура", се дават за пътна безопасност.
Само за мантинели са били отделени 25 млн. лв., посочи Атанасов в коментар на тежката верижна катастрофа от преди два дни на АМ "Струма". Дончо Атанасов обяви, че съвсем скоро ще завърши обществената поръчка за въвеждане на интелигентна система за управление на трафика за АМ "Тракия".