Криста, която прави дигиталния маркетинг на световен бранд
Криста Станкова на шега кандидатства за работа в компанията, но вече няколко години е част от семейството на американския мултинационален медиен конгломерат
Едва ли има момиче, което да не си е мечтало да бъде принцеса като от приказките на Disney. За Криста Станкова приказката се превръща в реалност, когато през 2022 г. става част от голямото семейство на компанията, заемайки позицията на маркетинг координатор в българския офис на конгломерата. В частност тя отговаря за дигиталния маркетинг. Оттогава тя и нейният приятел се шегуват, че Криста е „истинска принцеса на Disney”, която с познанията си в сферата на маркетингa кара милиони хора да повярват в магията на бранда.
Историята на Криста
Криста Станкова завършва средното си образование във Френския лицей в София, след което решава да замине за Холандия, където да получи своята бакалавърска степен в сферата на маркетинга и рекламата. Участвайки в множество стажове из Европа обаче я заварва пандемията от COVID-19 и тя решава да се върне обратно в България, където започва работа в малка рекламна агенция.
Започнах работа уж за малко, но две години работих там. И мога да кажа, че през това време научих много“, споделя Криста в разговор с Economic.bg.
След двугодишна работа в софийската рекламна агенция, Криста вижда, че Disney търсят хора за офиса си в България, който към днешна дата обслужва нашия пазар, Сърбия, Словения и пазар Хърватия.
Реших да кандидатствам, но нямах никакви очаквания. Дори след първият ни разговор не вярвах, че нещо ще се получи“, разказва тя.
Но след няколко онлайн срещи, тя получава и официално предложение за работа, което приема. И така започва работа в американския мултинационален медиен и развлекателен конгломерат, отговаряйки за дигиталната реклама на компанията.
Като маркетинг координатор в българския офис на компанията, Криста Станкова отговаря за онлайн рекламата на каналите, които са под шапката на американския медиен конгломерат.
Маркетингова стратегия
Да се създаде успешна кампания за такава голяма корпорация, която да е релевантна за всички държави, в които оперира – е сложна задача и изисква създаване на много силна връзка с аудиторията. Според Криста именно въвличането на хората в историята на компанията е успешният начин да се получи добра реклама. „Вече има успешни примери и на агенции в България, които го правят, но определено има какво още да се учи“, казва тя.
Когато някой започне работа в Disney му казват: Добре дошъл в магическия свят, вече си част от тази история. Същото е и в маркетинга“, смята Криста.
И самата тя е част от приказката вече няколко години – дописва историята на бранда в свят, в който тенденциите се сменят за часове. Но герои, като Мики Маус, остават вечни.
Текстът е редактиран на 4 юни 2024 г в 17:25