Мнима фирма ще стопанисва британските фериботи при твърд Brexit
Засега британското правителство не коментира казуса
~ 2 мин.
Обединеното кралство вече се подготвя за излизане от Европейския съюз без споразумение и избира фирми, които да продължат основните транспортни дейности след оттеглянето на международните играчи при потенциалния твърд Brexit. Интересен факт е, че за стопанисването на фериботите в страната британското правителство е избрало мнима фирма, която не притежава никакви плавателни съдове, не е управлявала фериботна служба и няма планове да го прави до излизането на Великобритания от ЕС.
Компанията Seaborne Freight е кандидатът, спечелил договор за 13.8 млн. британски паунда (15.2 млн. евро), за управлението на фериботите между Рамсгейт, Обединеното кралство и Остенде, Белгия след твърд Brexit. Пол Месинджър, местен съветник в Рамсгейт от управляващата Консервативна партия, обаче поставя въпроса защо проектът е възложен на „куха компания“, която няма нито търговска история, нито опит в управлението на фериботи.
„Фирмата няма плавателни съдове и търговска история, така че как може да ѝ се направи надлежна проверка? Защо избираме компания, която никога не е превозвала и един тир, и ѝ даваме 14 млн. паунда? Не разбирам логиката на това“, заяви Месинджър пред BBC.
Според местния съветник времето до насроченото за 29 март тази година излизане на Кралството от Блока не е достатъчно за създаване на нова фериботна служба между Рамсгейт и Остенде. Засега от Лондон не са коментирали думите на Месинджър.
Договорът с Seaborne Freight е едно от трите споразумения за над 100 млн. паунда, подписани от правителството, които целят да се избегне евентуалните хаос и гранични забавяния на най-натовареното британско пристанище в град Дувър. Възможното излизане на Великобритания от ЕС без споразумение ще означава отцепване и от митническия съюз на Блока, което от своя страна би довело и до значително увеличаване на граничните проверки. Според експерти ще се стигне до километрични опашки по границите на Обединеното кралство.
Компанията Seaborne Freight е кандидатът, спечелил договор за 13.8 млн. британски паунда (15.2 млн. евро), за управлението на фериботите между Рамсгейт, Обединеното кралство и Остенде, Белгия след твърд Brexit. Пол Месинджър, местен съветник в Рамсгейт от управляващата Консервативна партия, обаче поставя въпроса защо проектът е възложен на „куха компания“, която няма нито търговска история, нито опит в управлението на фериботи.
„Фирмата няма плавателни съдове и търговска история, така че как може да ѝ се направи надлежна проверка? Защо избираме компания, която никога не е превозвала и един тир, и ѝ даваме 14 млн. паунда? Не разбирам логиката на това“, заяви Месинджър пред BBC.
Според местния съветник времето до насроченото за 29 март тази година излизане на Кралството от Блока не е достатъчно за създаване на нова фериботна служба между Рамсгейт и Остенде. Засега от Лондон не са коментирали думите на Месинджър.
Договорът с Seaborne Freight е едно от трите споразумения за над 100 млн. паунда, подписани от правителството, които целят да се избегне евентуалните хаос и гранични забавяния на най-натовареното британско пристанище в град Дувър. Възможното излизане на Великобритания от ЕС без споразумение ще означава отцепване и от митническия съюз на Блока, което от своя страна би довело и до значително увеличаване на граничните проверки. Според експерти ще се стигне до километрични опашки по границите на Обединеното кралство.