Онлайн букмейкърите са принудени все повече да защитават потребителите
- Съдържание от KEMIKA LTD
Уеб пространството започна все по-често да променя навиците на потребителите. Все по-често пазаруваме в интернет, откриваме нови методи за разплащане, дори разполагаме със социален профил, който по един или друг начин е наше лично отражение. Свободата да споделяме и показваме своите интереси привлече различни компании за анализ и маркетингови проучвания, като точно това доведе в последствие и до създаването на GDPR законът, който позволи на потребителите да изберат дали да предоставят тази информация на даден бранд и платформа или не.
Сигурността в интернет пространството започна да става все по-сериозна и мнозина се възползват от различни опции, като употребата на VPN, програми за защита и очевидно времето на добрата стара антивирусна програма е изгубено. Днес всяка една онлайн платформа трябва да се съобразява с редица закони, а както разбираме от заглавието, букмейкърите ще бъдат разглеждани много по-обстойно за нивата си на сигурност.
Има много причини изискванията да бъдат на толкова високо ниво, особено след като знаем, че различните оператори трябва да спазват законите на страната, в която оперират, както и на Европейската комисия по хазарта. Не трябва да забравяме, че онлайн хазартната индустрия поставя рекорди по приходи всяка година, но зад тези успехи стои много сериозна инвестиция, както в нивата на сигурност и защита, така и за иновации в технологията, въвеждането на нови функции и още много други положителни показатели, насочени изцяло в полза на клиентите.
Как един букмейкър ни защитава и поради каква причина има нужда от нашите лични данни? Нека започнем с отговорите отзад-напред. Нито един букмейкър няма нужда от нашите лични данни, имайки предвид, че реномираните и лицензирани оператори вече познават много добре самата индустрия, както и фактът, че често провеждат фокус групи и се допитват до своите клиенти в търсенето на звената, които да подобрят, личните данни са последното, което някой би потърсил.
Изискванията идват от Държавната комисия по хазарта, която се интересува от основните правила – дали даден играч е на легалната възраст да играе хазартни игри. Друго изискване е, че събраните данни могат да се предоставят на друга институция, когато има съмнения за извършването на финансова измама. Самите оператори, за да запазят своя лиценз, изпълняват стриктно всички изисквания. Това е цялата сага с личните данни, нито един букмейкър не се опитва да ги събере, за да привлече реклама – те не брандират своите онлайн платформи.
Ако разгледаме секцията, в която Efirbet показва стъпките за регистрация в Bet365 ще забележим, че в общите условия се описват всички необходими стъпки, предоставя се лиценз за събиране на такива данни, както и правото такъв да се събира на база законът, който го изисква. Повечето оператори дори напомнят, че нямат право да използват събраните данни за нищо друго, нито да ги отстъпват на трети компании. Къде се събират всички те? Обикновено на добре защитени сървъри, което ни води към въпросите със сигурността.
Всеки букмейкър, онлайн казино и представител на тази индустрия, плаща една доста сериозна цена, за да наеме възможно най-добрите програмисти и специалисти в интернет сигурността. Ако един клиент използва мобилно приложение на телефона си, тогава ситуацията става още по-сериозна, защото за качването му в платформи като тези на Google и Apple, отново се изисква проверка за защита, особено след като същото ще се използва за захранване на сметка, теглене на печалби и още много други операции.
Веднага ще забележим, че лицензираните брандове разполагат с така наречения SSL сертификат на своите сайтове, който автоматично ни гарантира, че информацията, която нашето устройство изпраща до самите сървъри, комуникира изцяло в двустранна връзка, като информацията се криптира и дори по веригата да има опити за прихващане, шансовете същата да бъде разчетена са нулеви. Не трябва да се изненадваме и от фактите, последният път, когато оператор беше подложен на хакерски атаки, беше през 2010 г., а тогава интернет не беше най-безопасното място, имайки предвид какви операции се извършваха. И разбира се, същият се намираше във Великобритания, оказа се подложен на тестове и след като бяха изписани препоръки и беше наложена глоба, брандът промени политиката си и побърза да поправи грешките. Днес можем да си представим какви ще бъдат ответните удари срещу букмейкър, който не отговаря на критериите за сигурност.
Ще открием, че някои брандове проследяват IP адресите на своите потребители. Не бързайте със заключенията, защото това е още една стъпка на сигурност. Обикновено при активност от непознато устройство, повечето оператори ще заключат профила и ще чакат активирането му по определена процедура, изпращайки потвърждение на електронната поща или по друг посочен начин. Що се отнася до локацията ни, тя отново не е от никакво значение за самите брандове.
И не на последно място ще напомним, че в тази индустрия се партнира с някои от големите банкови институции, производители на дебитни карти и още много други, за да се гарантира още едно ниво на сигурност, както и бързо и качествено обслужване, като разходите за последното се приемат именно от онлайн оператора. Анализаторите са категорични, че днес дори и остарелите компании са принудени да подобрят системата си или да изгубят лиценза си – трети вариант не се предоставя.
Хазартните игри могат да са пристрастяващи. Играйте отговорно!