Ремонтът на столичния бул. „Цар Борис III“ се бави с близо месец
Зам.-кметът по строителството обещава да накара фирмата изпълнител да навакса изоставането
Зам.-кметът на София по строителство инж. Ангел Джоргов провери работата по реконструкцията на релсовия път на бул. “Цар Борис III“ и ул. "Алабин". Той призна за забавянето с около месец, но обеща да накара фирмата изпълнител да работи по-бързо и да навакса закъснението.
Според активистите от гражданската организация 50% от срока за изпълнение не е спазен. Това е най-големият капиталов ремонт на Столична община за тази година и е на стойност 50 млн. лв. Според тях е абсолютно недопустимо изпълнителят да няма работници на толкова важен обект за всички столичани. Изпълнението на проекта е пълно с проблеми и неточности, а резултатът ще бъде катастрофално лош.
На строителния обект липсват работници. Снимка: Facebook/Спаси София.
Инж. Джоргов обясни, че е настоял екипите, които работят на обекта, да бъдат увеличени. Той оправда закъснението с около месец с дъждовете и появилите се непредвидени подземни инженерни мрежи на някои от подетапите на обекта.
Изпълнителят е представил нов актуализиран график, с който забавянето да бъде наваксано. Настоявам да е наситено с работници и да се спазва срокът. По договор са предвидени санкции, ако има забавяне по вина на строителя“, коментира инж. Джоргов.
Зам.-кметът на София по строителство обясни, че днес приключва последното бетониране на релсовия път на пл. "Македония". След това ще се премине към дейностите по изграждане на линейния парк. Работи се в обособеното трасе в района на болница „Пирогов". От другата седмица стартира работа на кръстовището на бул. "Цар Борис III" и бул. "Гешов“. В края на тази седмица се очаква да бъде пуснато движението по северното локално платно на бул. "Македония". През ноември ще бъде възстановено движението по ул. "Алабин" в участъка между бул. „Витоша" и пл. „Македония".
Припомняме, че ремонтните дейности стартираха на 10 април тази година. Реконструкцията е част от проекта „Интегриран столичен градски транспорт – фаза II“. Той се реализира с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Договорът е сключен между Министерство на регионалното развитие и благоустройството и Столична община.
Проектът е на обща стойност 115.2 млн. лв., от които 84.1 млн. лв. европейско съфинансиране, 14.85 млн. лв. национално съфинансиране и 16.27 млн. лв. собствен принос на Столична община.
Проектът включва рехабилитация на трамвайните линии, надграждане на интелигентната система за управление на трафика и съществуващата система за информация на пътниците в реално време. Изграждането на линеен парк предвижда озеленяване, дървета, велоалея и места за отдих. Строителството се извършва поетапно. Първи етап обхваща трасето по бул. „Македония“ и участъка от пл. „Руски паметник“ до трамвайно ухо „Бъкстон“. Втори етап от трамвайното ухо „Бъкстон“ до трамвайно ухо „Княжево“.