Tencent готова да купи 10% дял в Universal Music
Сделката ще позволи на китайската компания да купи и още 10% до една година
~ 1 мин.
Vivendi възнамерява да продаде 10% дял от Universal Music Group (UMG) на китайската технологична група Tencent. Universal - най-голямата музикална компания в света - вече предлага за стрийминг своето съдържание на Tencent в Китай в резултат на сделка, постигната през 2017 година.
Лейди Гага, Тейлър Суифт, Дрейк и Кендрик Ламар са сред изпълнителите на лейбъла Universal.
В изявление Vivendi каза, че с Tencent се „надява да подобри промоцията на артистите на UMG“.
Компанията добави, че също така има за цел "идентифициране и популяризиране на нови таланти на новите пазари".
Сделката ще даде на UMG предварителна оценка на собствения капитал в размер на 30 милиарда евро (27,6 милиарда лири; 33,6 милиарда долара), заяви Vivendi, която е компанията-майка на групата. Tencent също ще има възможност да закупи още 10% от UMG в рамките на една година.
Vivendi се контролира от милиардера Венсан Болоре.
Преди малко повече от година Vivendi за първи път препоръча продажба на до 50% от UMG и заяви, че се надява да сключи сделка до началото на 2020 г.
Лейди Гага, Тейлър Суифт, Дрейк и Кендрик Ламар са сред изпълнителите на лейбъла Universal.
В изявление Vivendi каза, че с Tencent се „надява да подобри промоцията на артистите на UMG“.
Компанията добави, че също така има за цел "идентифициране и популяризиране на нови таланти на новите пазари".
Сделката ще даде на UMG предварителна оценка на собствения капитал в размер на 30 милиарда евро (27,6 милиарда лири; 33,6 милиарда долара), заяви Vivendi, която е компанията-майка на групата. Tencent също ще има възможност да закупи още 10% от UMG в рамките на една година.
Vivendi се контролира от милиардера Венсан Болоре.
Преди малко повече от година Vivendi за първи път препоръча продажба на до 50% от UMG и заяви, че се надява да сключи сделка до началото на 2020 г.
Инвестиционните банки тогава дадоха оценка на бизнеса между 17 млрд. и 44 млрд. евро.
Vivendi се надява да спечели пари от популярността на абонаментни и рекламни базирани услуги за стрийминг на музика, които помогнаха за увеличаване на печалбите на UMG през последните четири години.
През април 2017 г. UMG обяви дългосрочна сделка със стрийминг услугата Spotify. Това позволява на изпълнителите на Universal да предлагат нови албуми на платената премиум услуга на Spotify, преди да се появят в безплатната версия.