Потреблението на червено вино пада – поколението Z има тотално различен вкус
Производителите трябва да се съсредоточат върху по-висококачествени и ниско алкохолни вина
По-младите поколения все повече избират ниско алкохолни напитки или изобщо избягват алкохола и това застрашава индустрията. Потреблението на червено вино във Франция е спаднало с около 90% от 70-те години на миналия век според френската браншова асоциация.
Общото потребление на вино, което обхваща бели, червени и розе, е намаляло с над 80% във Франция от 1945 г. насам според проучване на Nielsen. Спадът се ускорява като поколението Z купува половината от количеството, закупено от по-възрастните милениали.
Според Спирос Маландакис, анализатор на напитките в Euromonitor International на индустрията ѝ липсва връзката с по-младите поколения.
Промяната във Франция следва и глобалните тенденции – по-младите хора предпочитат розе, бира и безалкохолни опции.
Според лидери в индустрията производителите трябва да се съсредоточат върху по-висококачествени вина, да сменят посоката от червени към бели и рози, както и към ниско алкохолни вина – въпреки че последното изисква инвестиции в нови лозя и оборудване.
Те очакват в бъдеще да има по-ниско търсене на вина от ниския клас, тъй като по-младите поколения дават приоритет на качеството пред количеството.
Бизнесът става предизвикателство и за винарни от по-висок клас, засегнати от силни горещини – проблеми, възникнали в целия регион с промените в климата.
Младото поколение предпочита и по-нестандартни варианти като оранжево вино, както и органично.