Billa открива близо 60 нови магазина у нас
Компанията планира експанзия в големите градове, гони бройка от 150 обекта
Австрийската компания за бързооборотни стоки Billa ще открие почти 60 нови магазина в различни български градове. През следващите 3 г. Billa планира да увеличи обектите си до 150, като в тази цифра се включва и придобиването на тези на Penny. Това обяви на пресконференция управителят на търговската верига Бойко Сачански, предаде репортер на Economic.bg.
Плановете на компанията са насочени най-вече към 4-те най-големи български града – София, Пловдив, Варна и Бургас, но ще бъдат открити обекти и в средни и по-малки градове. В момента Billa разполага с 92 магазина.
В началото на октомври австрийската компания отбелязва 15 г. от навлизането на българския пазар. Във връзка с годишнината, тя ще организира 3-седмична програма, включваща редица събития. Във всеки от магазините на Billa ще се проведе томбола с награди, а късметлиите могат да спечелят ваучери на стойност от 15 до 800 лв.
Единственото условие за участие в надпреварата е да се пазарува с Billa Card. Според данни на компанията в над 80% от случаите клиентите пазаруват с такива.
Отделно ще се проведат и обичайните промоции – всеки ден различна група стоки ще е намалена с 25%, като през последната седмица отстъпката ще важи за едноименната марка на компанията.
12 лв. е средната стойност на покупката, която правят клиентите на веригата. Тя варира според регионите и магазините. 10% от всички продажби на компанията са на продукти от собствените й марки. От Billa анонсираха и 2 нови собствени марки, чиито имена засега се пазят в тайна.
„Работим с всички големи български производители”, похвалиха се от компанията. 70% от стоките, които се предлагат в Billa, са с роден произход. През летния сезон цифрата достига внушителните 90%, главно заради многобройните български плодове и зеленчуци.
Търговската верига предлага редица иновативни услуги – обектите й са оборудвани с безжичен интернет, а служителите са специално обучени да асистират на клиентите в неравностойно положение. Именно затова Billa е носител на няколко международни награди за качество.
Компанията е ангажирана с разнообразни социални каузи – тя активно участва в кампанията „Да изчистим България за един ден”. Веригата е разработила и социален фонд за взаимопомощ между служителите й.
Въпрос на Economic.bg, свързан с промените в Закона за защита на конкуренцията, от Billa изразиха известен скептицизъм. Според тях съществуващата нормативната уредба урежда достатъчно добре отношенията между търговци и доставчици и законът не е бил жизнено необходим.
По отношение на регламентирания 30-дневен срок за разплащане с доставчиците, финансовият директор на Billa Ваня Динева отбеляза, че той не променя обичайната практика. Компанията така или иначе се вписва в този срок, но все пак зависи от естеството на продукта.
Що се отнася до отношенията с конкуренцията, от Billa заявиха, че за тях е предизвикателство и ще работят с всички сили да скъсят дистанцията с останалите лидери в областта на модерната търговия. От компанията планират да го постигнат чрез допълнителни иновации, откриването на нови магазини и подобряването на услугите във вече съществуващите.