Бизнес от поколения за поколения.
Next Generation е организация от млади предприемачи, представители на успешен семеен бизнес, които работят със страст за по-добро бъдеще
Знаете ли какво е общото между John Deerе, Fendi, Swarovski, Beretta, Prista Oil, Ficosota, Telelink и TED? Всички те са успешни семейни компании с интересна история.
Ние изграждаме бизнес, вървящ нагоре, верен на своите семейни ценности. Нашето призвание е да даваме крила на хората около нас. „Нека заедно да полетим към вдъхновеното бъдеще и новите възможности” е посланието на Асоциация Семеен Бизнес – България. Организацията обединява български семейства, предприемачи с добра репутация, които управляват компании със устойчиви икономически показатели и годишен оборот над 5 милиона лева.
Младост и опит
Сдружението е създадено преди повече от 10 години. В организацията членуват над 70 семейства, сред които: семейство Малинови (Норд Холдинг АД), семейство Кюркчиеви (Фикосота Холдинг), семейство Рогачеви (Атаро Клима), семейство Мирянови (Артекс Инженеринг АД), семейство Цоцоркови. семейство (Асарел Медет АД), Герги Чопев (Хотел Сенс), семейство Диневи (Св. Влас), семейство Узунови (Интерсервиз Узунови АД), семейство Линкин (Профилинк), семейство Вътев (Тандем), Атанас Симеонов (ВИП Сигурност), Николай Пехливанов (Green Life Group), проф. Николай Михайлов (Трейс Груп Холд АД). Българската асоциация е част от световната организация на семейния бизнес - Family Business Network International. Има структури в повече от 60 страни по света, като например в САЩ член на местната асоциация е семейство Рокфелер, а в Холандия – семейство Хайнекен. Всяка организация има младежко подразделение - Next Generation, а президент на българската мрежа на новото поколение предприемачи е г-н Виктор Гугушев от Адвокатска кантора Гугушев и съдружници.
Гръбнакът на икономиката
Семейният бизнес се определя като гръбнакът на всяка икономика. В него всяко поколение идва едно след друго и участва по свой начин. „Когато говорим за семеен бизнес, мислим за поколенията напред, а не само за тримесечия“, обяснява г-н Гугушев. Колкото повече поколения се занимават с даден бизнес, толкова по-сложно е управлението. Това провокира писането на семейни конституции, а на Запад вече има консултанти за изготвянето им. Ясните правила осигуряват приемственост и предотвратяват възможни конфликти на интереси.
Плюс - Минус
Предимство на семейния бизнес е, че работите с членовете на вашето семейство и отношенията се задълбочават, а понякога истината се ражда в конфликт. Недостатък е, че по празниците, когато всички си почиват, семейството продължава да работи, само защото всички са заедно и може да прекрояват плановете за бъдещето. Младите хора, които са част от семейния бизнес, носят голяма отговорност. Гарантиран им е по-лесен и бърз старт, но и очакванията са големи. За Виктор Гугушев присъединяването към семейния бизнес е по-скоро личен избор, отколкото задължение. По време на обучението си в Англия той работи в адвокатска кантора в центъра на Лондон, за да натрупа опит.
Амбициите
Стремежът на г-н Гугушев като президент и на Иван Стайков като вицепрезидент на Next Generation е да създадат подходяща среда за личностно развитие и самоусъвършенстване. Разработват се различни програми за стажове и наставничество. Най-голямата им амбиция е България да спечели домакинството на световната среща на NextGen Network и младите български предприемачи да покажат потенциала на България пред света.
В България има добре развит семеен бизнес, който работи на световния пазар. Въпреки че основната цел на Сдружение Фамилен Бизнес – България е да развива приемствеността между поколенията, г-н Гугушев препоръчва всеки да търси това, което го прави истински щастлив. Едва тогава те създават нещо устойчиво.