Google помага на 1 млн. европейци да развият бизнеса си
Компанията има водеща роля в развитието на Единния цифров пазар
Световният технологичен гигант Google се е заел с мисията да подпомогне бизнеса в Европа. Компанията организира различни програми, чрез които ще помогне на 1 млн. европейски граждани (в това число и малки и средни фирми) да развият бизнеса си.
За целта от компанията са предвидили 25 млн. евро, които да вложат в разширяване на досегашните програми и развиването на тренировъчен хъб в Европа.
Това обяви Йоргос Маврос, директор в компанията с ресор Връзки с публичния сектор и правителствата на ЕС, по време на дискусия на тема „Младите предприемачи в Дигиталната ера“, организирана от „Предприемачи-ГЕРБ“ и евродепутата Ева Паунова, предаде репортер на Economic.bg.
По време на събитието бяха обсъдени възможностите, които предоставя Единният цифров пазар на ЕС. Според изчисленията на Google премахването на регулаторните бариери и интензифицирането на дигиталните услуги биха донесли приходи в размер на 415 млрд. евро през следващите 5 г. Различните приложения и дейностите, свързани с тях, пък биха създали почти 5 млн. нови работни места из цяла Европа.
За подобно успешно функциониране на Единния цифров пазар обаче трябва да са налице няколко условия. На първо място трябва „да се отключи“ потенциала на този пазар от над 500 млн. потребители, така че всяка фирма да може да оперира в рамките на ЕС без никакви регулаторни бариери и пречки.
Освен това и самите държави трябва да създават възможности за растеж на фирмите. Основната част от тях са малки и средни компании, които са високо ефективни при подходящите условия.
На последно място, но не и по важност, са усилията, които полага Google, за да подпомогне растежа на европейския бизнес. Редица проучвания сочат, че с адекватно онлайн присъствие малките фирми растат 4 пъти по-бързо. Вероятно и затова технологичният гигант им помага да се развият, от което и те, и Google извличат позитиви.
Компанията е открила свои обучителни центрове в различни части на Европа – Лондон, Мадрид, Берлин, Варшава, където обучава младите предприемачи на различни дигитални умения. В момента над 5000 от тях участват в различни програми в тези центрове. В недалечно бъдеще подобен център може да бъде изграден и в София.
Не е за пренебрегване приносът на Google и в областта на културата – те разполагат със собствен културен институт в Париж, който работи с различни музеи и има за цел да цифровизира културно-историческото наследство. С подобно парньорство може да се похвали и Пловдивският археологически музей.