КЗП с приемни в зимните курорти от декември
Комисията ще проверява съоръженията и туристическите обекти
Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще разкрие приемни в зимните ни курорти в средата на декември. Това съобщи пред програма „Христо Ботев” на БНР Димитър Маргаритов, председател на институцията.
„Нашата амбиция е да влезем в един зимен сезон, който да бъде още по-добър и още по-успешен от отминалия летен, тъй като сега като че ли, освен всичко друго, има и нормални предпоставки за привличане на още по-голям поток от туристи отвън. Ето защо ние ще бъдем „на терен” – както е модерно сега да се казва, ще присъстваме активно в зимните ни курорти и с приемни.
Екипите ни ще проверяват отново категоризацията, съответствието на туристическите обекти, както и дейността на търговците по отношение евентуално прилагане на различни заблуждаващи нелоялни практики. Предстоят, разбира се, и последващи проверки за това дали хотелиерите и ресторантьорите са привели дейността си в съответствие с изискванията на закона след като вече сме констатирали нарушения през изминали сезони.”, коментира ръководителят на институцията.
Инспекторите на КЗП ще продължат да контролират и предоставянето на услуги на ски пистите.
„В края на миналия сезон, когато встъпи в длъжност новото ръководство на комисията, едно от първите неща, които направихме, беше да затворим една ски писта, защото тя беше опасна и за съжаление на нея беше станал трагичен инцидент. Ето защо нашата активност ще бъде много сериозна.”, допълни Маргаритов.
Преди старта на зимния сезон контролният оран ще извърши проверки, за да установи дали обектите са подготвени съобразно изискванията на закона.
Маргаритов съобщи, че във връзка с 8-ми декември усилията на инспекторите ще бъдат насочени върху проверки на дейността на туроператорите и турагентите, които ще предлагат пакети за студентите. Той посъветва тези, които се готвят да закупят пакетни пътувания от туристически агенции, да се информират дали търговецът притежава удостоверение за регистрация, застраховка „професионална отговорност”, както и да изискват сключването на писмен договор и документи за извършените плащания, а също и за допълнителни плащания, ако се наложат такива при някакво неприятно развитие на събитията, за да могат поне частично, ако не напълно, да се удовлетворят.
„За нас все по-голям акцент в дейността е превенцията. Затова апелирам към всички търговци да имат съзнанието, че трябва да бъдат лоялни и коректни към своите клиенти, защото това е пътят за нормалното развитие на взаимоотношенията.”, посочи Маргаритов.