Nestle плаща $7.15 млрд. да продава продуктите на Starbucks
Така хранителният гигант отвръща на офанзивата от страна на JAB Holdings
Nestle ще плати на Starbucks 7.15 млрд. долара за правото да продава продуктите на американската верига за кафе по целия свят, пише Reuters. Този ход цели да възстанови позициите на базирания в Швейцария хранителен гигант на пазара на кофеиновите напитки.
От Nestle са коментирали, че очакват продажбите на насипно кафе и кофеинови напитки от Starbucks до 2019 г. да увеличат печалбата им. Споразумението не включва нито един от ресторантите на американската компания.
Nestle и Starbucks обединяват усилията си на един силно фрагментиран пазар, на който напоследък се наблюдават редица сделки с цел консолидация. Частната инвестиционна компания JAB Holdings даде тласък на тази консолидация с поредица от сделки, включително с Douwe Egberts, Peet’s Coffee & Tea и Keurig Green Mountain. Така JAB Holdings става все по-голям конкурент на Nestle.
„Този глобален съюз ще донесе опитът на Starbucks в домовете на милиони по целия свят чрез обхвата и репутацията на Nestle“, коментирал е изпълнителният директор на Starbucks Кевин Джонсън.