Американците са изхарчили 10 млрд. долара по магазините в „Черния петък“
40% от всички покупки са направени през интернет
Близо 10,4 милиарда долара са похарчили американците в деня на най-големите намаления, с който в САЩ започва сезонът на предколедните разпродажби, съобщи ТАСС, като се позовава на данни на изследователската служба Shopper Track.
Въпреки че в тази сума не са включени данните от онлайн продажбите и въпреки че тя надхвърли с 1,6 милиарда долара прогнозите за специалистите, все пак е с около 10% по-малко спрямо резултатите от 2014 година. Тогава жителите на САЩ са оставили в магазините 11,6 милиарда долара. Според агенцията, понижението се дължи на това, че все повече американци пазаруват чрез интернет, където често може да се откриват по-изгодни предложения, а и е по-удобният начин от магазините.
В тазгодишния "черен петък" продажбите на онлайн магазините са се увеличили с близо 14,3 на сто в сравнение с миналата година, те са отчели 2,7 милиарда долара. 40% от всички покупки са направени през интернет.
Големите намаления преди празниците по традиция започват в САЩ в петък след Деня на благодарността, който се отбелязва в последния четвъртък на ноември. Много от големите търговски вериги обаче решиха да не чакат петъка и свалиха цените още в четвъртък.
Обичаят да се правят разпродажби на всеки петък след Деня на благодарността се е появил в САЩ още през 19-и век. Названието "черен петък" е измислено от жителите на Филаделфия, щата Пенсилвания, които били много недоволни от ужасните задръствания по пътищата в този ден. По-късно изразът започнал да се употребява само за най-големите разпродажби и така вече се разпространил и в САЩ, и по света.