Nestle започна да продава кафето на Starbucks в Китай
Швейцарската компания се надява да пробие на пазар, на който пиенето на кафе не е популярно
~ 2 мин.
Nestle започна да продава кафе с марка Starbucks в континентален Китай, като се стреми да постигне растеж на пазар, където консумацията на кафе остава ниска в сравнение с глобалните стандарти.
Миналата година Nestle плати 7.15 млрд. долара за изключителните права за продажба на кафета и чайове на американската верига в световен мащаб и започна да продава продуктите с етикети на Starbucks в Европа, Азия и Латинска Америка през февруари.
Най-голямата световна компания за хранителни продукти ще започне да продава 21 вида капсули и продукти за инстантно кафе с марката Starbucks на китайски платформи за електронна търговия като Tmall и JD.com, както и на офиси и хотели, казаха двете компании в свои становища, цитирани от Reuters.
„Вярваме, че Китай е най-вълнуващият пазар като цяло, но най-вече за кафето, защото консумацията на човек е доста ниска в сравнение с Азия“, казва Рашид Алеем Куреши, главен изпълнителен директор на Nestle за региона на Голям Китай. „В момента консумацията на разтворимо кафе в Китай нараства между 3 и 5% годишно и вярваме, че когато донесем тази вълнуваща нова бизнес възможност, би трябвало да можем да растем по-бързо от това“, добавя той.
Ходът на Nestle идва в момент, в който швейцарската компания се сблъсква с по-бавен растеж за първото полугодие в Китай – вторият най-голям пазар за компанията.
Китайската консумация на кафе на глава от населението е около 6 чаши годишно, в сравнение с 400 в Япония и 300 в Южна Корея, казват от Nestle.
„Партньорството със Starbucks би помогнало на Nestle да добави първокласна опция за кафе към гамата от продукти, които вече продава в Китай, като инстантното кафе Nescafe и капсулите Nespresso“, каза Куреши.
Изпълнителният директор на Starbucks China Белинда Вонг заяви, че сделката с Nestle ще отвори два нови пътя за продажба на продуктите в Китай, където компанията инвестира сериозно в магазинна мрежа и доставки на фона на силната конкуренция от местните стартъпи.