Mercedes-Benz изважда луксозните си марки в отделна група
Реорганизацията е свързана с намаляване маркетинговите разходи и акцентиране върху продажбите с висок марж на печалба
Daimler AG, компанията собственик на Mercedes-Benz, ще създаде нова бизнес група, в която ще влязат луксозните марки AMG, Maybach и G-Class. Новата структура ще бъде представена на автомобилното изложение в Мюнхен през септември, съобщава Automotive News Europe.
Ходът цели да рационализира маркетинговите разходи на компанията и е част от плана на ръководителя на Daimler Ола Калениус да повиши производителността и рентабилността, с акцент върху продажбите с висок марж.
Новата група се очаква да бъде ръководена от главният изпълнителен директор на AMG Филип Шимер.
Укрепването на подбрандовете е важен стълб в стратегията на Mercedes-Benz. Ние не само ще поддържаме независимостта, силната идентичност и еволюиралите корпоративни култури на отделните марки, но и ще ги разширяваме и изостряме допълнително“, изтъква говорител на Daimler.
По неговите думи в момента Daimler се намира в процес на проектиране и оценка на потенциала в различните области.
Все още обаче не е ясно каква формална корпоративна структура би приела новата група.
Реорганизацията ще се извърши, докато се очаква през тази година да бъде пуснат в продажба и първият електрически автомобил Mercedes-AMG, който ще дебютира в САЩ през 2022 г.
Mercedes вече пусна на пазара новия Maybach S-Class през ноември 2020 г. с дебюта на седана Maybach S 580 4MATIC, който се конкурира с Bentley Flying Spur. От 2015 г. насам Mercedes е продал над 60 000 седана Maybach S-Class в световен мащаб.