Tesla работи върху хуманоиден робот
Компанията твърди, че машината ще може да върши най-различна работа и ще реши проблема с липсата на работна ръка
Главният изпълнителен директор на Tesla Inc Илон Мъск заяви в четвъртък, че компанията ще пусне прототип на хуманоиден робот, наречен Tesla Bot. Това трябва да се случи през следващата година, а ботът е предназначен за опасна, повтаряща се или скучна работа, която хората не обичат да вършат.
Говорейки на събитието на Tesla в деня на изкуствения интелект, милиардерът предприемач каза, че роботът, който е висок около 5 фута и 8 инча (около 173 см), ще може да се справя с работа като прикрепване на болтове към автомобили с гаечен ключ или вземане на хранителни стоки в магазините.
Роботът би имал дълбоки последици за икономиката“, каза Мъск, тъй като ще се справи с недостига на работна ръка. Той каза още, че е важно машината да не бъде „супер скъпа“.
Събитието за Деня на изкуствения интелект дойде на фона на нарастващия контрол върху безопасността и възможностите на системата за автопилот на Tesla – Full Self-Driving.
Мъск не коментира този контрол върху безопасността на технологията, но каза, че е уверен в постигането на пълно самоуправление с по-висока безопасност, отколкото докато карат хората.
Американските регулаторни органи по безопасността по-рано тази седмица започнаха разследване на системата на Tesla поради инциденти, при които колите на компанията се блъснаха в неподвижни полицейски коли и пожарни автомобили.
Двама американски сенатори също призоваха Комисията за справедлива търговия да разследва твърденията на Tesla за нейната система „Пълно самоуправление“.
На събитието в четвъртък компанията представи и чипове, които е проектирала вътрешно за своя високоскоростен компютър Dojo, за да помогне за разработването на автоматизирана система за шофиране. Мъск каза, че Dojo ще заработи догодина.
Той добави, че Tesla ще представи и нов хардуер за своя самоуправляващ се компютър, използван в електрическия пикап Cybertruck „след около година“.
Tesla през юли отложи пускането на автомобила, без да дава времеви рамки за пускането му на пазара.