Apple ще достигне $3 трлн. капитализация при промяна на услугите
Новият модел предполага, че клиентите на компанията ще харчат по 2 долара на ден за продукти или услуги
Пренасочването на бизнеса на Apple към модел, фокусиран върху абонаментите, чертае ясен път към достигане на пазарна капитализация от над 3 трлн. долара, смятат от Morgan Stanley, цитирани от Bloomberg.
Въпреки че пазарът все още е склонен да гледа на производителя на iPhone като хардуерна компания, преминаването към подход, базиран на „доживотна стойност“ - който взема предвид периодичните приходи от услуги, предлагани с абонамент - предполага дългосрочен ръст до над 200 долара на акция, или повече от 3 трлн. долара пазарна капиталзиация, пишат анализаторите на инвестиционната банка в бележка. Акциите на Apple завършиха търговията в сряда при ниво от 153 долара.
Бизнес моделът на Apple се измества от такъв, който максимизира растежа на доставките на хардуер, към такъв, който максимизира монетизацията на съществуващата потребителска база“, пишат анализатори.
Според тях по-големият фокус на компанията върху приходите от услуги и броя на съществуващите потребители, вместо върху броя продадени iPhone устройства, е доказателство за промяната в компанията. Новият модел предполага, че клиентите на компанията ще харчат по 2 долара на ден за продукти или услуги на Apple, цифра, която вече е постигната от собствениците на iPhone в САЩ.
Припомнаме, че Apple за кратко достигна пазарна капитализация от 3 трлн. долара на 3 януари. След това обаче акциите на компанията поевтиняха с 16% на фона на разпродажбите в технологичния сектор, предизвикани от комбинацията от по-високи лихви и опасения за глобална рецесия.